Hårförlängningsmetoder

jag fick nyss en förfrågan om jag kunde skriva
om olika hårförlängningsmetoder, & klart kan jag det :)


  

Clip-on :
Clip-on är små klämmor som fästs på hårtränset med hjälp av tråd.
Jag använder själv clip-on i vissa sammanhang, tex. på fest & gå-ut-kvällar :)
Jag skulle dock inte använda dem en hel dag, klämmorna kan ju trots allt knäppas
upp om man råkar dra lite för hårt i håret, så därför har jag ett supertips som jag
tycker att alla med clip-on skulle tänka på om de ska använda clipsen från
dag-kväll > när du fäst klämman i håret, spraya då lite hårspray på fingret
och stryk över klämman så sitter den bättre
:)
Det finns olika storlekar på klämmorna, jag föredrar de små eftersom
de inte syns när man har dem i håret.




Lim :
Enligt mig är lim det minst skonsamma för håret eftersom limmet
oftast drar med sig en del av det egna håret när man plockar ut tränset
efter några veckors användning.
Att limma tränsen är dock lätt & hårtränset sitter bra i flera veckor.
Det finns olika sorters lim ; det finns lim som sitter bättre & lim som sitter sämre.
vill du veta mer om hur man limmar träns så kan du gå in här.




Siliconträns :
Siliconträns har jag aldrig använt, jag vet dock vänner
som säger att metoden går alldelles utmärkt.
för mer information om hur metoden utförs, gå in på tajmahal.se 
& gå längst ner i vänsterspalten & klicka på METOD: SILICONTRÄNS.




Weaving-metoden:
Weaving-metoden är nog den nästskonsammaste efter clip-on.
Metoden går ut på att man flätar en fläta i sitt egna hår & sedan syr
fast löshåret i flätan.
Detta ska hålla i ca 3 månader.
för mer information gå in på tajmahal.se
& gå längst ner i vänsterspalten & klicka på METOD: WEAVING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0