Recension ; foundation

jag tänkte att jag skulle recensera några olika foundation.
alla dessa har jag själv använt under en tid så jag skriver
ut ifrån vad jag själv tyckter om dem.


 

Nivea Stay Real :
Flytande foundation som sägs släta ut ojämnheter 
& låta den egna hudtonen skina igenom.
                             
Jag tycker att det sistnämnda stämmer, den låter verkligen den
egna hudtonen skina igenom vilket ger ett väldigt naturligt resultat.
Den luktar gott & ser inte fläckig ut på huden vilket såklart alltid är ett plus :)
Den är väldigt tunn vilket resulterar i att täckningsförmåga inte är jätte bra
när det kommer till röda områden & små blemmor.
Vid application känns den nästan lite fet i början men efter någon
minut har den givit en rättså len yta på huden.

BBB
  ( pga. att den inte hade någon bra täckningsförmåga )

  
Dream matte mousse :
Mousse-foundation som sägs ska ge en matt finish.

I början tyckte jag att den var lite klurig att applicera men efter ett par
gånger fick jag till en fin bas.
Precis som det sägs så ger den ett matt resultat & den ger inga
fläckiga områden på huden som vissa andra foundations kan göra.
Den finns i många färger vilket är bra.
Jag tycker att täckningsförmågan är helt okej.
Den täcker röda områden och små blemmor.
Ett minus är att den kan upplevas som lite kakig på torra områden.
Jag tycker även att burken var ett minus, känns lite ohygieniskt
eftersom man öppnar-stänger-öppnar-stänger varje gång vilket
resulterar i att bakterier kommer in.

BBB+  ( pga. den ohygieniska burken & att den kan upplevas som kakig på torra områden )




Max factor miracle touch :
Foundation som förvandlas vid hudkontakt och ska ge
en vacker matt täckning med fräsch lyster.

Jag tycker att den känns lite kletig när man första strycker sitt
finger i glasburken men efter application ger den precis som
den lovar, en vacker matt täckning.
Att den ger lyster är även det sant, den har små, små "glitterkorn"
vilket ger ett fräsht lite glittrande resultat.
Det ända minuset är väl egentligen att den förvaras i
en glasburk, kan ju upplevas som lite ohygieniskt.
Om den håller en hel dag kan jag tyvärr inte svara på eftersom
jag bara använt den under kvällar då man gått ut.

BBBB  ( pga. den ohygieniska glasburken )




L'oréal paris True Match :
Ska anpassar sig efter hudens färg och struktur.
Ska ge ett halvtäckande resultat, utan att ge en "maskeffekt".


True match är precis som det står ovan ingen heltäckande foundation
& jag tror att den passar dem som har torr - normal hy.
Jag kan uppleva den som lite oljig på min hud efter bara någon
timme trots att jag har ett matt puder ovanpå.
Den täpper inte igen porer & det känns att den "luftar" ansiktet.
Något som är väldigt positivt med den är att den varar länge.

BBB  ( pga den oljiga effekten & det halvtäckande resultatet )

Kommentarer
Postat av: Ella

Hej, kan inte du recensera lite olika puder med :D

2008-07-15 @ 19:20:37
Postat av: Nathalie

jodå, det kommer att komma så småningom (:

2008-07-15 @ 19:21:59
URL: http://beautyness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0